יום שלישי, 4 בפברואר 2020

צל האטום מאת: אייל יניב

צל האטום

מאת: 
הוצאה: מנדלי מוכר ספרים ברשת | 2014-11 | 550 עמ'
קטגוריות: עיון, בחינם

כדי לקרוא אנא התקן תוכנת קריאה המתאימה למכשירך כמפורט במדריך לקורא

שמי אייל יניב ואני בוגר החוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב. עיסוקי המקצועי הינו בתחום הפסיכולוגיה הקלינית. יחד עם זאת מאז לימודי הפילוסופיה פיתחתי עניין עמוק בפילוסופיה של המדע ובלוגיקה.
מזה שנים שאפתי להבנת עומק של עולם התופעות הסובב אותנו. הרגשתי חוסר סיפוק עמוק מההסברים שהוצעו על ידי המודלים הקיימים.
הרעיון הפשוט לספר זה נבע מהקבלה מבנית שעשיתי בין אטומים, כוכבים וגלקסיות. לכל המבנים האלו ישנו גרעין מרכזי וסביבו ישנם לוויינים שמקיפים גרעין זה.
מבנים אלו כיניתי בשם כדורים טבעיים. המודל הפיזיקלי המוצג בספר זה מניח כי טבעו של החומר ביקום להצטבר במבנה של כדורים טבעיים. אנו מניחים כי ישנן רמות גודל שונות של כדורים טבעיים. רמת הגודל הכבירה ביותר המוכרת לנו כיום היא רמת הגודל של הגלקסיות. במרכזה של כל גלקסיה נמצא גרעין כדורי אשר סביבו חגים צברי כוכבים, כוכבים ואטומים. רמת הגודל שנמצאת אחריה היא רמת הגודל של הכוכבים . במרכזו של כל כוכב נמצא גרעינו הכדורי וסביבו חגים האטמוספרה שלו ולווייניו. רמת הגודל הקטנה ביותר המוכרת לנו כיום היא רמת הגודל של האטומים. במרכזו של כל אטום נמצא גרעין האטום וסביבו חגים האלקטרונים.
אנו משערים כי רמות הגודל של הכדורים הטבעיים המוכרים לנו אינן רמות הגודל היחידות המצויות ביקום. אנו רואים בה סדרה של רמות גודל של כדורים טבעיים אשר ניתן לשער את המשכיותה הן לכיוון הכבירות והן לכיוון המזעריות. לכיוון הכבירות ניתן לשער את קיומן של מגה גלקסיות. אילו הם כדורים טבעיים משוערים שגרעינם הכדורי עשוי מגלקסיות והוא מוקף בצברי גלקסיות וגלקסיות שחגים סביבו. לכיוון המזעריות אנו משערים את קיומם של כדורים טבעיים מזעריים אשר קטנים ברמת גודל אחת ובשתי רמות גודל מהאטום.
האטום הינו ישות מטפיזית אשר שוערה על ידי הפילוסוף היווני דמוקריטוס במאה החמישית לפנה"ס. רק בתחילת המאה ה19 הגה ג'ון דלטון את התיאוריה המדעית הראשונה שתיארה הרכב תרכובות ידועות באמצעות אטומי היסודות שהרכיבו אותן.
אנו מעזים לשער קיומם של כדורים טבעיים בעלי מבנה דומה לאטום שקטנים מהאטום ברמת גודל אחת ובשתי רמות גודל. לטעמנו המדובר הוא בהנחת ישים מטפיזיים שהם פשוטים וסבירים בהרבה מישים שנחשבים כיום לחלק מן האטום.
מסתבר שהנחת קיום כדורים טבעיים אלו מאפשרת להסביר תופעות רבות ותוצאות ניסויים שאינם מקבלים כיום לטעמנו הסבר ראוי. היא גם מאפשרת לנו לחזור ולהניח את קיומו של האתר(ETHER) במובן חדש. אתר זה הוא לדעתנו בעל מאפיינים שמתיישבים יפה עם תוצאות הניסוי המפורסם של מייקלסון ומורלי משנת 1887 . ניסוי זה נחשב לניסוי מכריע שהוביל לשלילת היתכנות קיום האתר. המודל המוצע פותח לדעתנו מחדש את שאלת קיומו של האתר והתיאוריה הגלית של האור וכך מעיר מחדש את המשבר המדעי הפיזיקלי הגדול של שלהי המאה ה19.
הספר מיועד גם לקהל הרחב ולאו דווקא לקהיליית הפיזיקאים. הוא כתוב בשפה פשוטה והגיונית. בכוונה נמנענו מלהיכנס לתוך נוסחאות מתמטיות מורכבות. יחד עם זאת הוא כולל ניסויים מחשבתיים רבים והצעות לניסויים מכריעים שיעמתו אותו מול המודלים הקיימים. ניסויים אילו מחכים למדענים שיסכימו לבצעם.
צפוי שדווקא אנשים מתוך האקדמיה יגלו כלפיו התנגדות ראשונית שתתפוגג לתקוותנו במהרה. תומאס קון התייחס להתנגדות ראשונית זאת כנתון כמעט הכרחי לנוכח הצעת שינוי כה רדיקאלית. יתכן מאוד שדווקא אנשים מחוץ לתחום הפיזיקלי יבינו את עליונותה של התיאוריה המוצעת בכל המובנים ויפעילו לחץ ציבורי בכיוון דרישה להתייחסות עניינית לעיקריה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...